یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

رتبه بندی کشور‌هایی که شهروندانشان به موبایل اعتیاد دارند

  • کد خبر: ۹۹۱۳۳
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
رتبه بندی کشور‌هایی که شهروندانشان به موبایل اعتیاد دارند
طبق پژوهش جدیدی که انجام شده مردم ایران در جایگاه ششم اعتیاد به گوشی همراه در جهان قرار دارند و ترسناک‌ترین قسمت درباره اعتیاد به گوشی همراه این است که می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز - طبق پژوهش جدیدی که انجام شده مردم ایران در جایگاه ششم اعتیاد به گوشی همراه در جهان قرار دارند و ترسناک‌ترین قسمت درباره اعتیاد به گوشی همراه این است که می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر بگذارد.

در یک پژوهش، رتبه بندی کشور‌هایی مشخص شد که با مشکل اعتیاد به گوشی همراه روبه‌رو هستند و کشور‌های چین، مالزی و عربستان سعودی به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.

محققان دانشگاه مک گیل در کانادا، میزان استفاده از گوشی هوشمند را بین سی وچهار هزار نفر در بیست وچهار کشور در سراسر جهان بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ مطالعه کردند و یافته‌های خود را در ژورنال کامپیوتر‌ها در رفتار انسان‌ها منتشر کردند. با کمال تعجب، ایالات متحده آمریکا رتبه هجده را به خود اختصاص داده است، درحالی که آلمان و فرانسه در رتبه‌های پایین فهرست قرار گرفتند. کشور ایران نیز در این فهرست در جایگاه ششم قرار دارد.

مقیاس وابستگی به گوشی همراه به طرز گسترده‌ای برای اندازه گیری اعتیاد به گوشی همراه استفاده می‌شود؛ این امر شامل جنبه‌های مربوط به تأثیر بر زندگی روزمره، استفاده کنترل نشده از گوشی همراه و ترک اعتیاد به گوشی همراه است.

افرادی که در این پژوهش مطالعه شدند بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن داشتند و میانگین سنی آن‌ها ۲۸.۸ سال بود و افراد، ۶۰ درصد، را زنان تشکیل دادند. محققان همچنین میزان استفاده مشکل ساز از گوشی همراه را در هر کشو از ۱۰ تا ۶۰ محاسبه کردند و کشور چین با امتیاز ۳۶ از ۶۰ در بالاترین رتبه قرار گرفت.

دلایل احتمالی این نمرات گوناگون در کشور‌های مختلف، هنجار‌های اجتماعی و انتظارات فرهنگی مرتبط به انگیزه برقراری ارتباط از طریق گوشی همراه است. کشور‌هایی مانند آلمان و فرانسه که کشور‌هایی فردگرا و از نظر فرهنگی سست هستند، باعث می‌شوند کمتر چنین هنجار‌هایی را ترویج کنند.

در مجموع مشخص شد که استفاده مشکل ساز از گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی در حال رشد بوده و می‌تواند به عواقب روحی و روانی منجر شود. تیم تحقیقاتی این پژوهش اشاره داشت: «ما یک مرور سیستماتیک از استفاده مشکل ساز از گوشی همراه را با تمرکز بر بزرگ سالان جوان انجام دادیم، استفاده مشکل ساز از گوشی همراه بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ در سراسر جهان افزایش یافت و ما انتظار داریم این روند ادامه یابد».

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->